Ook dit jaar was ik weer betrokken bij de organisatie van Het Italieevenement 2020 op 11 - 13 september.

Duidelijke communicatie was essentieel in dit Covid-19 jaar.

Bekijk het RTV Utrecht persinterview

Vivente Italieevenement organisatie


Kies voor focus en bouw een sterke merkidentiteit

Voor het programma Ondernemend Nederland van RTL Z vertelde ik over positionering en het opstellen van een sterk merkconcept. 

Positioneren van een merk is meer dan het maken van een logo en vertellen van een mooi verhaal. Internet, smartphones en social media maken de wereld transparant, waardoor klanten en consumenten gemakkelijk in aanraking komen met de binnenkant van bijna elk bedrijf. Klanten delen hun ervaringen, offline en online. Dus wie je als merk bent en welke reputatie je hebt, wordt niet alleen bepaald door jou, maar in toenemende mate juist door het publiek, de consument, de klant, de medewerker.

Door te onderzoeken wie je bent en waar je staat, bouw je een stevige basis voor jouw merk en kan je daarna door consistent te communiceren werken aan een unieke positie in het brein van de klant.


Gespot op Dutch Design Week 2018: vernieuwend design van restmaterialen voor in jouw huis.

Steeds meer designers maken duurzame ontwerpen voor in jouw interieur. Circulariteit is hierbij hét uitgangspunt: het hele systeem van materiaal- en energiegebruik. Hoe zorgt de designer ervoor dat hij produceert met een minimale belasting van het milieu? Is het product in de toekomst gemakkelijk opnieuw te gebruiken of op te waarderen? Deze uitdagingen bij het ontwerpen leiden tot duurzaam design voor jou en voor de toekomst. Ontwerpers, die zich laten inspireren door circulariteit, maken nu al prachtige interieurstukken die jij kunt kopen.

Interview met Annemarie Visscher van Studio Annders

In november 2018 kreeg ik de opdracht om een inspirerend interieurinterview te schrijven. In de zoektocht naar 'een leuk mens met visie' vond ik letterlijk heel dicht bij huis Annemarie Visscher. In Den Dolder werd ik door haar zeer hartelijk ontvangen in haar eigen huis. Aan een prachtige lange houten eettafel met kuipstoeltjes volgde een plezierig gesprek met een inspirerende vrouw, waarvan hieronder het officiële interview te lezen is.

Het onderwerp van het interview 'in welk interieur leven we op onze oude dag' lijkt misschien ver weg, maar bijna iedereen kent in zijn omgeving wel een of meer seniore ouderen. Vrijwillig of door gezondheid gedwongen staan zij voor de beslissing om in hun vertrouwde huis blijven of te verhuizen naar een gelijkvloers woning of zorginstelling. En wat is het heerlijk dat er dan mensen zijn zoals Annemarie, die met bevlogenheid plezierig aanvoelende interieurs maken, die ook passen bij het senior zijn. 

Het werk van Annemarie kenmerkt zich door interieurontwerpen die functioneel maar toch heel huiselijk zijn. Een omgeving die door haar ontworpen is, maakt blij en inspireert. Bewoners voelen zich er thuis. In het interview vertelt Annemarie hoe zij gestart is met Studio Annders en geeft zij ons een kijkje achter de schermen bij het tot stand komen van een interieurontwerp in de zorg en een van haar projecten in het bijzonder: woonzorglocatie De Boschstede in ’s-Hertogenbosch.  

Vivente communicatieboodschap merkimago merkmanagement
Communiceren, we doen het allemaal de hele dag. Maar wanneer doet je het goed? Als je met jouw communicatieboodschap het gewenste effect bereikt bij jouw doelgroep! Voor elke organisatie, groot of klein, is het van belang te denken in termen van identiteit, imago en merkmanagement.


Vivente merkmanagement soft skills en juiste doelgroep

Was het aanvankelijk voldoende om een goed marketingplan te maken en met een duidelijke boodschap jouw doelgroep op het juiste spoor te zetten, tegenwoordig - door de opkomst van internet, en met name de social media - is deze werkwijze achterhaald. Wat een merk is en welk imago het heeft, wordt niet meer alleen bepaald door jou als bedrijf, maar ook door het publiek, de consument, de klant.


Vivente brainshare en merkmanagement

In merkmanagement gaat het vooral om Brain Share. Merkmanagement is een kwestie geworden van coachen en sturen. Zowel binnen als buiten de organisatie. Merkbeheerders hebben de juiste mentaliteit nodig en moeten beschikken over soft skills, omdat zij het merk samen met anderen moeten maken.


Vivente strategie merk en doelstellingen
Een van de mooiste marketing pay-offs ooit is bedacht door Nike in 1988. JUST DO IT. Trek de juiste schoenen aan, and run! Dit geldt ook bij het lanceren van een merk: Bouw een strategisch merk voor jouw organisatie of product en ga de uitdaging aan! Voorafgegaan door de juiste analyses en voorbereiding is het een kwestie van doen. Wees enthousiast, flexibel en ga voor jouw doelstellingen!