Merkcommunicatie en meer
De merkidentiteit en de zichtbare huisstijl vormen de leidraad voor alle communicatie. Zowel extern als intern. Intern geeft het richting aan het gedrag van medewerkers en extern is het een krachtig middel om klanten en belanghebbenden te binden aan het merk. Door consistent te communiceren in alle uitingen, gaat de doelgroep de organisatie steeds beter herkennen.
Communicatiemiddelen: van visitekaartje tot website
De eerste communicatie bestaat uit een aantal tastbare communicatiemiddelen. In samenwerking met een goede designer maken we het visuele en digitale ontwerp en het benodigde drukwerk, zoals een visitekaartje, een compliment card, brochure, flyer, stickers. Precies daar waar behoefte aan is. Met een website ontwerper ontwikkelen of herzien we de website, compleet met SEO (search engine optimization) teksten.
Communicatie-advies: waarmaken van de merkbelofte
Bij deze middelen hoort een basis communicatie-advies. Via welke kanalen ga je op regelmatige basis communiceren om het merk bekendheid te geven en een positie in het brein van de doelgroep op te bouwen. En dan begint de uitdaging: het communiceren en waar maken van de merkbelofte. Hierin ben je succesvol als je op zoek gaat naar verhalen die jouw merkidentiteit illustreren. Laat zien hoe waardevol je bent. Maak concrete verhalen en geef betekenis aan het merk. En denk er daarbij aan dat het vooral gaat om het creëren van een unieke breinpositie.
- Maak van een koper een vast klant
- Maak van een vaste klant een fan
- Maak van een fan een ambassadeur
En meer...
Wil je daar meer hulp bij? Graag ondersteun ik mijn klanten bij het opzetten van hun merkstrategie en het uitvoeren van diverse onderdelen, zoals het maken een mediaplan, het opzetten en managen van mediacampagnes en het inrichten van merkmanagement.
Advies op afroep
In mijn loopbaan heb ik als marketing manager, internationaal communicatie manager en merkenbouwer veel ervaring opgedaan en ook ontdekt dat ik graag fungeer als sparringpartner. Het geeft mij voldoening om te helpen iets nieuws van de grond te trekken, me in te leven in de producten of diensten van mijn klanten en hen te assisteren in het bereiken van hun doelen. Voor diverse klanten ben ik hun strategische sparringpartner over een langere tijdsperiode. Meestal begint het contact met een opdracht, waarin we ontdekken dat er een klik is op persoonlijk vlak en in zakelijk inzicht. In deze periode leer ik het bedrijf, de cultuur, de producten/diensten en doelgroepen goed kennen. Daarna blijf ik het bedrijf volgen. Daardoor is het gemakkelijk om steeds op afroep het gesprek te openen en een bijdrage te leveren op een strategisch moment, voor bijvoorbeeld:
- Het maken van een communicatieplan
- Het fungeren als gesprekspartner in strategische meetings, bijvoorbeeld voor het aangaan van een strategische samenwerking of het onderhandelen van contracten en barterovereenkomsten
- Het opstarten van marketing en merkmanagement
- Het organiseren van een strategische brainstormsessie.
Daarnaast ben ik beschikbaar voor marketing op afroep: voor het opzetten van een nieuw project, voor tijdelijk uitvoeren van werkzaamheden, voor een social media actie, voor een groot evenement, voor alle marketing-, merk- en communicatie- ondersteuning die nodig is. On demand! Hierbij stel ik mij onafhankelijk op, zodat de klant kan blijven werken met de leveranciers van zijn keuze. Als een kameleon ben ik even zijn medewerker en treed ik ook als zodanig naar buiten voor het bedrijf.